Polisen - igen

Igår fick Emilia för sig att cykla åt fel håll i en rondell, bakpå satt Isabelle.
Vem kommer åkande då? Självklart farbror polisen.

Polisen - Jaha, det vart många fel det här. Cyklar åt fel håll OCH skjutsar!
Emilia - hrrm
Polisen - Hur gammal är du?
Emilia - 16, eller nej 17!
Polisen - dags för övningskörning alltså? du vet väll att vi har högertrafik i Sverige?
Jag börjar sakta smyga mig därifrån, emilia tar ett steg framåt även hon...
Polisen - STANNA! Jag är inte klar med dig än!
Farbror polis kollar på isabelle...
Polisen - Och inte med dig heller, du vet väl att det är olagligt att bli skjutsad?
Isabelle - Mjooo....

Och ungefär där, slutade jag lyssna. 
Om jag inte minns fel så kom dom iaf undan med en varning.
Jag och Kajsa som gjorde exakt samma fel, ägnade dom inte ens en blick.
Det är bara så, vissa är bättre än andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0