Save me from the gelé

Så var det måndag igen och som vanligt är jag tröttare än vanligt trots att jag sovit en hel helg.
Dagen tillbringades dock inte i skolan utan jag och 9 till från klassen var utsända för att hjälpa till med
inventeringen på ÖB. Det var inte särskilt roligt och det var jäkligt jobbigt men ändå så flög tiden iväg av
någon anledning och innan vi visste ordet av så var det dags att sluta.
Detta slit ledde till 200 kr rätt ner i fickan, rena rama slavlönen med tanke på att vi jobbade
från 9 till 16, men jag tar var jag får. Har inte råd att göra annat.

Direkt efter jobbet så kutade jag upp till tågstationen med alex och bella i hasorna och
så slängde vi oss på tåget med slutstation Västerås.
Gick runt lite, och med pengabrist kunde jag inte köpa de saker som jag dregglade mest över.
Blev bara en ynka lite svart, helt vanlig, tröja.

Dagen har iaf lett till att mina fötter ömmar som bara den.
Att gå/stå oavbrutet (bortsett från när jag åt mat) i 10 timmar har satt sina spår.
Så nu ska jag hoppa in i duschen och sedan slänga mig i sängen, öva lite på vad jag ska säga
på guidningen på onsdag och sen sova.
Efterlängtad sömn.

Jag kommer drömma mardrömmar om alla satan bestick, skruvar och burkar med hårgelé som räknas under dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0