en mus mer eller mindre

I tisdags när jag skulle bege mig till skolan hör jag Maggan skrika ifrån vardagsrummet. Ett litet äckligt kryp sitter på väggen säger hon och "eftersom att jag inte har glasögon ser jag inte och då måste du ta bort det", som hon så tydligt sa. Sagt och gjort, jag begav mig ut i rummet och kollar på väggen där en stor jävla svart klump sitter, jag kikar närmare och 2 sekunder senare slänger jag mig ut i hallen, liggandes på golvet och med händerna för ansiktet skriker jag en fladdermus, en blodsugare! upprepande gånger. 
där satt den, hånade mig. En jävla vampyr. 
Smart som Maggan är så frågar hon "om jag inte känner någon man som kan komma och ta bort den?" Bra idé va?
Jag kan riktigt tänka mig hur jag skulle formulera ihop dom fraserna.
Ehrm, du? 
Skulle du vilja följa med mig hem efter skolan?
Det är nämligen så att jag har en sorts konstig, hårig mus som jag behöver bli av med.

Hur skulle man annars kunna formulera det liksom?

Förresten....
Det var pappa som fick jaga ut den, med en håv, en stol, en pinne och massa skrik (från mig)


Kommentarer
Postat av: Adam

Fan vad mycket tänder den har =)

2009-09-19 @ 11:49:26
URL: http://modeseglaren.blogg.se/
Postat av: moath

vad läskig den såg ut!

2009-09-20 @ 13:20:37
URL: http://jagharenrosacykel.blogg.se/
Postat av: emmy

Hur har jag kunnat missa din blogg anneli? haha, kommer se fram emot att läsa den, fortsättningsvis varje dag. Humor har du xD

2009-09-24 @ 17:14:09
URL: http://emmygriiipsjoholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0